tiistai 20. elokuuta 2013

Help Desk-referaatti

Tänään kirjoitimme referaatin hepdeskin merkityksestä, heti kun olimme kääntäneet englannin kielisen wikipedia tekstin helpdeskistä suomeksi.

Helpdesk

Helpdesk on resurssi, joka on tarkoitettu antamaan tietoa ja tukea asiakkaille tai loppukäyttäjille. Helpdeskin ideana on tutkia ongelmia sekä tarjota ohjausta esim. tietokoneiden/elektroniikan/ruuan käytössä. Yhtiöt yleensä antavat helpdesk tukea asiakkailleen erilaisten kanavien kautta esim. sähköposti.

Nimet ja ammatillinen yhdistys

Vaikka "Helpdesk" tarkoittaa paikkaa jossa työntekijät saavat tukea teknologiassa heidän yrityksensä IT infrastruktuurissa, helpdesk termi on laajentunut tarkoituksessaan ja käytössään. Helpdesk voi myös tarkoittaa akatemioissa apua jonka saa akatemisesta kirjastosta. 2012 HDI käytännöt ja palkka raportti kertoivat, että "service desk" nimitys on paljon useammin käytetty kuin "helpdesk". Todennäköinen syy tähän on maailmanlaajuinen hyväksyminen terminologiaan jossa käytetään nimikettä "Service Desk", joka kuvaa vain yhdeltä luukulta tulevaa tukea ja apua.

Helpdesk instituutti luotiin ammatilliseksi yhdistykseksi vuonna 1989, sen tarkoitus oli keskittyä teknisen tuen henkilöstön palvelun parantamiseen ja optimaalliseen harjoitteluun. Se sai nimen HDI vuonna 2004 heijastaakseen tukipalvelu teollisuuden kasvamista. Tekninen tuki laajeni kaikkiin järjestelmiin ja säätää muita asiakaspalvelutukija organisaatioissa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti