Tänään kirjoitimme referaatin hepdeskin merkityksestä, heti kun olimme kääntäneet englannin kielisen wikipedia tekstin helpdeskistä suomeksi.
Helpdesk
Helpdesk on resurssi, joka on
tarkoitettu antamaan tietoa ja tukea asiakkaille tai loppukäyttäjille.
Helpdeskin ideana on tutkia ongelmia sekä tarjota ohjausta esim.
tietokoneiden/elektroniikan/ruuan käytössä. Yhtiöt yleensä antavat helpdesk
tukea asiakkailleen erilaisten kanavien kautta esim. sähköposti.
Nimet ja ammatillinen
yhdistys
Vaikka "Helpdesk"
tarkoittaa paikkaa jossa työntekijät saavat tukea teknologiassa heidän
yrityksensä IT infrastruktuurissa, helpdesk termi on laajentunut
tarkoituksessaan ja käytössään. Helpdesk voi myös tarkoittaa akatemioissa apua
jonka saa akatemisesta kirjastosta. 2012 HDI käytännöt ja palkka raportti
kertoivat, että "service desk" nimitys on paljon useammin käytetty kuin
"helpdesk". Todennäköinen syy tähän on maailmanlaajuinen hyväksyminen
terminologiaan jossa käytetään nimikettä "Service Desk", joka kuvaa vain yhdeltä
luukulta tulevaa tukea ja apua.
Helpdesk instituutti luotiin ammatilliseksi yhdistykseksi vuonna
1989, sen tarkoitus oli keskittyä teknisen tuen henkilöstön
palvelun parantamiseen ja optimaalliseen harjoitteluun. Se sai nimen HDI vuonna
2004 heijastaakseen tukipalvelu teollisuuden kasvamista. Tekninen tuki laajeni
kaikkiin järjestelmiin ja säätää muita asiakaspalvelutukija
organisaatioissa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti